25 rokov bolonského procesu vo vysokoškolskom vzdelávaní

Druh
Popis

autor Dagmar Lesáková, který otiskl časopis Academia : súčasnosť a perspektíva vysokých škôl, roč. 35, č. 4 (2024), s. 9-21.

Předmětem studie je hodnocení 25 let trvajícího boloňského procesu ve vysokoškolském vzdělávání, který začal podpisem Boloňské deklarace v roce 1999. Cílem tohoto procesu bylo vytvořit větší soudržnost a kompatibilitu vysokoškolských systémů v Evropě a podpořit vzájemné uznávání diplomů, kvalitu vzdělávání a spolupráci mezi institucemi. Studie hodnotí dosažené výsledky, například implementaci tříúrovňového vzdělávacího systému a Evropského systému přenosu kreditů. I přes to, že proces přinesl značné pokroky, studie upozorňuje na problémy, jakými jsou nedostatečné finanční prostředky a selektivní implementace závazků.