Předčtenářská gramotnost a vliv pohádek na rozvoj socioemočních dovedností dětí

Druh
Popis

autor Veronika Machurková, který otiskl časopis Poradce ředitelky mateřské školy : aktuální informace a praktické rady pro řízení mateřské školy, roč. 14, č. 3 (listopad 2024) (2024/2025), s. 40-43.

Článek se zabývá rolí mateřské školy v otázce rozvoje socioemočních dovedností skrze čtení. Když učitel dětem v mateřské škole předčítá, rozvíjí nejen jejich sluchovou paměť, ale dochází i k rozvoji motoriky, když nechá dítě otáčet stránky nebo k rozvoji držení těla během poslechu. Klíčová je možnost zapojení fantazie dítěte. Pohádky mohou sloužit i jako zdroj poučení, kdy se dítě naučí odpovědnosti za svoje chování, jako tak činí pohádkové postavy, učí se rozlišovat dobro a zlo apod.