Výzkum v praxi učitele : zbytečnost, anebo cesta k hlubšímu porozumění?

Druh
Popis

autoři Jiřina Karasová Martin Fico, který otiskl časopis Komenský : časopis pro učitele základní školy, roč. 147, č. 3 (březen 2023) (2022/2023), s. 40-43.

Autoři se zabývají otázkou, zda je výzkum v praxi učitele zbytečný, nebo naopak přínosný. Zdůrazňují význam pedagogického výzkumu jako nástroje, jenž může učitelům pomoci zlepšit výuku a porozumět problémům ve třídě, mezi něž patří například rušivé chování žáků. Na příkladech ze zahraničí (Finsko, Čína) a z České republiky ukazují, jak učitelé mohou sami provádět výzkum nebo spolupracovat s výzkumníky. Pedagogický výzkum nabízí možnost hlubšího pochopení efektivity vyučovacích metod a umožňuje učitelům na základě výsledků zlepšovat vlastní praxi.