Jak umí české děti číst = How well Czech children are able to read

Druh
Popis

autoři Josef Basl a Edita Vaníčková Makosová, který otiskl časopis Čtenář : měsíčník pro práci se čtenářem, roč. 76, č. 6 (2024), s. 209-211.

Rozhovor se zaměřuje na mezinárodní srovnání čtenářských dovedností českých žáků a roli těchto dovedností ve vzdělávání. Diskutuje se o výsledcích programů PIRLS a PISA, které sledují čtenářskou, matematickou a přírodovědnou gramotnost žáků. PIRLS se zaměřuje na žáky 4. ročníku ZŠ, zatímco PISA testuje patnáctileté žáky. Výsledky ukazují stabilní úroveň základních čtenářských dovedností, avšak s problémem při složitějších úkolech, jako je interpretace textu. Rozhovor zmiňuje význam čtenářských návyků napříč předměty a možnosti spolupráce škol a knihoven.